Velg en side

Overskriften er en faktisk hendelse fra 2010. To brødre mente at folk ikke visste hva de solgte selv om de brukte hundretusenvis av kroner på annonsering av båter.
Jeg startet med å finne et utvalg passende navn samtidig som jeg utarbeidet en skisse på verdigrunnlag og visjon. Presentasjonen hadde 18 foiler med ulike navneforslag.
Nest sist kom foilen med navnet jeg mente de skulle bruke på butikken; «Tveit».

«Men det er jo navnet vi allerede har», sa brødrene. Jeg svarte med å vise siste foil som reflekterte en kjerneverdi; «Trygt båtliv».
Ved å jobbe med bedriftens verdier sto «Trygg» frem fordi Tveit alltid har vært preget av trygghet i alle ledd. Ved å koble verdien til en maritim profil og språk, kunne brødrene fortsette å selge båter med navnet de hadde brukt de siste 12 årene.

I løpet av de 8 årene som har gått siden vårt første møte, har Tveit gått fra å være en butikk i bakgården til å bli Norges største båtforhandler.
Autograf var frem til 2016 rådgiver og motivator for Tveit. Det er derfor med stor entusiasme vi nå i november 2018 påny har inngått avtale om å løfte merkevaren Tveit til et nytt nivå i et knalltøft marked. Vi skal heretter ta oss av strategiutvikling, markedsføring, innholdsproduksjon, motivasjon, design og drift av sosiale medier inkl. web.
Trenger du nytt navn eller et spark bak for å komme videre, er en telefon til Autograf sannsynligvis det smarteste du kan gjøre. Bare spør brødrene Jarle Tveit og Frode Tveit som alltid er klar for trygg båthandel.

Ring Haakon Ørland på telefon 932 11 822 eller send en mail til orland@autograf.no