Velg en side

Blogg

Er originalt originalt – egentlig ?

Et bilde jeg lånte fra en annonse på Finn Det startet med en samtale rundt temaet syltestrikk. Altså den rødoransje gummistrikken som jeg knabbet for å lage sprettert når mor høstet ripsbuskene og Norgesglassene sto på høykant til tørk. Syltestrikken var pakningen som...

les mer

How hard can it be?

På kontoret har jeg en gammel maskin. Den er av massivt støpejern, veier 2,7 kg, har sveiv og smørenipler. Få skjønner ved første øyekast selv om den utfører en elementær oppgave. Den er svart med gullskrift og plakett som sier Original Guhl & Harbeck Hamburg....

les mer

Hjelp – vi MÅ ha nytt navn på bedriften.

Overskriften er en faktisk hendelse fra 2010. To brødre mente at folk ikke visste hva de solgte selv om de brukte hundretusenvis av kroner på annonsering av båter. Jeg startet med å finne et utvalg passende navn samtidig som jeg utarbeidet en skisse på verdigrunnlag...

les mer

Det handler ikke om jobben du har, men hva du gjør den til.

For 4-5 år siden ba markedssjefen i Møller Bil om jeg kunne arrangere tur til Italia for bransjeforeningen. Min lidenskap for Piemonte er sterk og jeg lanserte en tur med innslag av trøffel og litt vin. Jeg tok gjestene med til min lille landsby og siden jeg også...

les mer

La brandet jobbe for deg

Husker du telefonkatalogen? Jeg har et par liggende som bekrefter at jeg vokste opp i et annet århundre. Her er det side opp og ned med annonser fra virksomheter som ikke finnes - men minnes. Firma som satte preg på byen, men uten evne til å tilpasse seg endringene...

les mer

VIL DU HØRE VÅR MENING?
Ta kontakt!